Helgpyssel

Igår ”roade” jag med att grundmåla trappan, det var ärligt talat det tråkigaste fixandet jag gjort i huset hittills…  så jäkla pilligt mellan spjälorna :-/

DSC00179Före

DSC00180Före

DSC00561Målat, tapetserat och en bit påväg med trappan

Jag målade bara vartannat trappsteg till att börja med, blir lite svårt att komma ut annars. Det funkar ju bra med grundfärgen men det blir drygare med täckfärgen som kräver 5 dagars torktid innan man kan gå på den.

DSC00572Andra riktningen

Tanken är att trappan skall bli svart tillslut…

DSC00563Märkligt, undrar vart det märket kom ifrån?

Han även med att serva gaffeln till Stereon, har funderat på oljebyte ett tag, man skall byta var 100 h och det är passerat med en bra bit..

DSC00565Redo att sätta igång

DSC00568En bit påväg

…sen blev det inga mer bilder, allting blev lagom oljigt och det gick väl kanske inte helt smidigt heller. Men jag fick isär gaffeln och jag fick ihop den igen… den verkade dessutom fungera även efter oljebytet!

One thought on “Helgpyssel

  1. Ping: hallen före och efter | Spinnster x 2 and (not so) Spinster

Kommentera

